Bästa gåvan

Ännu ett antal månader har gått och skrivandet har legat på is. Jag har egentligen haft massvis att skriva om men tiden har inte funnits till. Den tiden som inte spenderas på jobb eller med min familj spenderas med huvudet djupt nertryckt i millimeterpapper och färgkartor för att bli klar med min utbildning. Första månaden kändes tuff att bolla jobb på 75% skola på 50% och mamma på 100% men efter ett tag kom jag in i ett flow. Det har jag nu tappat. Nu har solen äntligen hittat hit och att vi har semester i 4 veckor gör inte att det finns mer tid till skola utan mer tid till Lily. Jag har inte tappat intresset eller viljan för jag ska klara skolan men jag har omprioriterat, tar det två månader längre att ta examen så gör det. Tiden med Lily kommer inte tillbaka och jag vill inte missa något med henne.

Imorgon fyller min lilla plutt 3år, vart tog de senaste 3 åren vägen? Hur kan tiden gå så fort? 
Jag minns det som igår när jag satt på min systerdotters kalas med värkar som heter duga, men jag stod ut och höll ut. 
Längtan efter dig var obeskrivlig precis som kärleken till dig. 

Mycket har hänt på 3 år, du har utvecklats så otroligt och blivit en stor tjej. En tjej som man kan sitta och prata med, en tjej som kramar en när man är ledsen, som blåser på en om man slagit sig eller som skrattar med en när något roligt händer. 
Imorgon är din dag, din dag att öppna paket men även dagen då jag påminns om den bästa gåvan någonsin, dig! 





Kommentarer
Postat av: Mamma

Sötaste Lily. Vårt Barnbarn

2015-11-09 @ 18:27:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0