Josefine

Skakande händer, darrande ben, långsamt huvud och magknip. Just så känns min kropp nu. En obehaglig känsla som inte går att få bort på beställning. Jag antar att det försvinner när all oro och stress försvinner, förhoppningsvis snart. 
Imorgon är en dag som jag undermedvetet gått och tänkt på men inte riktigt förstått skulle komma. En helt vanlig onsdag egentligen men under en timme denna vanliga onsdagen kommer alla känslor och alla tårar tömmas från min kropp, så känns det nu iallafall. Jag har sett andra runt omkring mig gå igenom sådana dagar men jag har själv aldrig förstått hur det känns, för jag har aldrig behövt. En dag fylld av känslor och sorg men förhoppningsvis också ett avslut och ett sätt att acceptera fakta. 
Egentligen stod jag inte dig särskilt nära på senaste men nära nog att det berört mig otroligt mycket, dina stora vackra ögon, ditt fina leende, ditt sätt att alltid hälsa så glatt och din vilja att alltid hålla kontakten trots att jag är sämst på det. Din omtanke både när det gällde mig men även ditt sätt att visa kärlek till min dotter. Du har berört och jag önskar bara att jag va bättre på att visa det för dig. 
Fina Josefine, hoppas din dag imorgon blir fin, och att du får vila i frid. 
En begravning, en helt vanlig onsdag blev en väldigt speciell onsdag. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0