Tidningsomslag

Jag har aldrig påstått att det är lätt, men inte ska det väl vara så här svårt? 
Är det bara jag som inbillar mig att vartenda tidningsomslag, vartenda tv serie och vartenda film jag ser är för perfekt? Något måste väl vara äkta/sant? De perfekta bäddade sängarna, de goda middagarna, de rena hemmen, de maxade garderoberna och den oändliga kärleken? Finns detta på riktigt? Eller är allt verkligen bara påhittat? Klart att jag också har lärt mig att läsa mellan raderna och framförallt inte tro på allt man läser men min tanke är då att om någon skriver eller skapar något så kommer den tanken någonstans ifrån, vart? Den personen har väl då sett eller läst det på något ställe. Vart kommer då det ifrån? I slutändan måste det ju finnas, annars kan man ju inte skriva om det eller skapa det?
 
Inget är det perfekta livet, inget blir som man planerar och framförallt inget var som man tänkte när man var liten. 
Jag tänker på det ibland när jag ser Lily leka, njut min lilla fis för snart har du växt upp och då är allt mycket mer komplicerat och mycket mer allvarligt. Då kommer ingen tycka det är gulligt när du äter med fingrarna, ingen kommer skratta när du bestämmer dig för att ignorera en när man pratar med dig. Ingen kommer heller acceptera att man lägger sig ner på marken och bara "ger upp" för att man inte vill eller orkar. Nä när man är vuxen måste man orka och man måste göra. oavsett vad, 
 
 
 
 

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0