Politik eller Erik Saade

På senaste har det varit mycket snack om politik. Först om vilket parti man skulle rösta på och nu om rätt parti vann. Där finns väl inget rätt eller fel så jag valde ganska tidigt att göra min plikt och rösta men att inte prata om det för att undvika att komma i stora diskussioner med folk om ett ämne som jag ärligt inte kan mycket om. Istället för att tänka så mycket och engagera mig i diskussioner om politik har jag den senaste tiden funderat över ett par andra saker. Saker som jag aldrig kommer få svar på men ändå värt att fundera på. 
När blev min dotter så stor att hon varje dag, ja varje dag, säger att hon måste titta på Erik Saade. Hon påpekar också varje gång vi startar hans liveframträdande från Lotta på Liseberg att han är hennes pojke. Menar hon då pojkvän? Detta är en viktig del av hennes liv då Erik Saade även är ned på hennes Alla Barnen Nannar lista. En lista som ständigt får fler och fler personer. 
Varje kväll innan hon ska sova går vi igenom vem som sover. Lily började detta själv genom att säga att alla barnen nannar, sen går vi igenom gårdens alla barn, vissa barn på dagis och ibland även familjemedlemmar. Det är denna heliga lista som nu Erik Saade har en del i. Inte förrens vi sagt vem som nannar kommer lillsan till ro och somnar. 
Vart har hon fått det ifrån? 
Det är sådana frågor jag funderar över, tänker på och sitter och ler åt. Hon är ganska smart vår lilla tjej och hon är lyckan i mitt liv oavsett vilket parti som ska styra Sverige. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0