Söndag

Hur många olika ord finns det för olika saker egentligen? 
Vilka ord kan beskriva Jag Älskar Dig mer än just de tre orden. Jag kan inte komma på några. Däremot kan jag komma på massvis med ord som beskriver känslan att vara besviken på någon. Ord som jag inte vill kunna eller känna men något jag tyvärr känner. Besviken, ledsen, arg, förtvivlad, förvirrad, förbannad, uppgiven, gråtfärdig, tung och orklös. Ja många ord men samtidigt en och samma känsla, iallafall för mig. 

Jag säger Jag Älskar Dig till Lily varje dag och det är alltid samma ord, för det är så jag uppfattar det, att där inte finns ett annat sätt att säga det på. 

Känslor är ömma och viktiga, både de bra och de dåliga, jag försöker fokusera på de bra och då upprepar jag de tre små orden till den lilla fantastiska plutten som ligger bredvid mig, hon som ger mig ork och glädje. 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0