Hallonmuffins

Jag och Lily agerade snickare i helgen, packade upp tre enorma lådor och fyra påsar med skruvar och pluggar. Sen satte vi igång. Spotify spelade musik som jag glatt sjöng med till samtidigt som Lily tittade på mig som jag vore en utomjording.
Jag frågade henne ett flertal gånger om hon kunde hjälpa mig lyfta men hon lyssnade inte utan satt kvar på sin matta och tuggade på allt i hennes närhet. Christian fick agera lyfthjälp när han kom hem och vårt klädskåp blev till sist klart.
Väldigt nöjd satte jag mig i soffan och beundrade klädskåpet på lite avstånd. Kom fram till att vi inte skulle få plats med det någonstans i huset hur gärna vi än ville.
Så efter ett antal timmars slit och en bruten stortå fick det bli en annons på blocket.
Det tog en dag sen va skåpet sålt och någon lycklig själ får hem ett fint klädskåp som dom dessutom slipper montera ihop.

Helgen bestod inte bara av byggande utan vi hann också med en trevlig fika med både mina och Christians föräldrar där vi bjöd på hembakade hallonmuffins.
I gengäld hjälpte dom oss skruva på nya dörrhandtag samt koppla om ett par lampor som nu lyser fint i vårt fönster.


Kommentarer
Postat av: Lina

Dom vill jag smaka en dag :)

2013-03-27 @ 16:31:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0