Bara några meter från mig

Det skadad hjärtat förblir skadat. Man måste resa sig upp igen, försöka tänka på annat och ta nya tag.

Denna helgen har jag spenderat på jobb medan Lily och Christian har sovit länge, 9:30, och myst hemma hela helgen. Nu är det andra bullar, vi startar dagen innan solen gått upp och lång innan mina ögon kan öppnas ordentligt.

Jag är lyckligt lottad att min underbara sambo tar så bra hand om Lily, och om mig. Kom hem efter jobb och blev serverad god middag både lördag och söndag. Kom dessutom hem till ett hus som var städat och flaskor som var diskade.
Innan läggdags igår gav jag Lily ett bad där hon för första gången satt upp i sin balja utan insatsen, min stora flicka.

Idag va det ombytta roller och Christian körde till jobb medan jag spenderade dagen med att tvätta. Jag tog även beslutet att det är dags för Lily att börja sova i sitt eget rum. Med hjälp av fina Lina bar vi lillfisens säng genom hallen och in i hennes rum. Det är inte många meter dit men det känns konstigt att inte ha henne här inne.
Känns konstigt att inte höra hur hon rör sig och prasslar i sin säng, hur hon sparkar av sig täcket och hur hon snarkar så milt som bara små barn kan.
Får se hur natten blir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0