Allt nytt

När jag för två månader sedan började mitt nya jobb tog det all min tid. Massa nytt folk att lära känna, nya rutiner, nya arbetsuppgifter och en ny tidpunkt på väckarklockan. Detta kombinerat med en ny telefon som jag inte kunde få blogg.se att fungera på har gjort att mitt skrivande blivit lidande. När man kommit ur en rutin är det svårt att komma in i den igen, ungefär som med träning.
 
Sedan sist har jag hunnit bli ett år äldre, köpt en ny bil, sett min dotter lära sig gå, utvecklats något otroligt på jobb, lärt känna nya fantastiska kollegor som jag även kallar mina vänner, varit med om två orkaner, känt mig besviken och sviken av personer i min närhet samt sett första snön falla och smälta bort på ett dygn.
 
Det är nu December månad och all julstress börjar. Jag har bestämt mig för att vara klar i god tid i år. Precis som alla andra också säger och ändå står man där dagarna innan julafton med tusen saker att göra. Vi har börjat inhandlingen av julklappar och juldekorationerna är delvis uppe så jag kanske kan hålla mitt löfte detta året, men bara kanske.
 
Nu blir det massa mys med Lillsan innan hon ska på dagis och jag beger mig till mitt andra hem, jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0