Oförklarlig lathet

Det är söndag igen och jag har än en gång inte tagit mig tid att skriva. Tid är ju något jag har i överflöd så att försöka komma på en ursäkt till min lathet är totalt meningslöst för jag kommer förmodligen inte bli bättre.

Jag har iallafall jobbat min första dag på Willys och det gick relativt bra. Ny avdelning vilket innebär nya kollegor och helt nya arbetsuppgifter men jag ska nog klara det, hoppas jag iallafall. Jag kämpar på så gott jag kan och mer än så kan man ju inte göra.

Vi har haft besiktning på vår gamla lägenhet vilket inte gick igenom då vi "glömt" att putsa alla fönster. Ofta man klagar på att dom är smutsiga i november månad när det blåser och regnar typ varje dag samt att vi bodde grannar med en åker?! Jaja bara till att putsa på innan vi lämnade nycklarna. Eller ja jag putsade ingenting utan det stod min kära pappa och Christian för.

Helgen som gått har bestått av vin och pizza i fredags, tre rätters middag hos våra fina vänner i lördags och kalkonmiddag hos svärföräldrarna idag. Skönt att slippa laga mat, eller framförallt skönt att slippa komma på vad man ska laga. Alltid ett jäkla projekt att komma på vad man ska laga och sen fattas man alltid något vilket innebär minst en runda till affären och ja helt plötsligt blev det enormt tråkigt och jobbigt att fixa middag.

Nu har både Christian och Lily somnat och min skumma men på nåt sätt intressanta film är slut så jag tänkte burra in mig i täcket och kolla på insidan av ögonlocken i sisådär 6 timmar innan lillfisen vaknar och vill ha mat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0