NKOTBSB

Christian är tillbaka på jobb vilken känns lite tråkigt, nu är det så tyst och ensamt här hemma igen. Innan hans semester va slut hade vi en väldigt händelserik och trevlig helg.
Fick besök av mina föräldrar samt deras gäster från Canada i fredags. Kaffe, kaka, rundvandring på Jakriborg samt hockey VM och kvällen led mot natt innan våra gäster begav sig hemåt.
Lördag var det dags för gäster igen, denna gången från mina underbara vänner från min (korta men roliga) tid på Malmö högskola. Lika trevligt som alltid och än en gång blev kvällen snabbt natt och mina vänner begav sig ut i Malmös nattliv. Själv stannade jag hemma då jag inte känner att jag varken har ork eller lust att dansa runt på nåt utställde med min fotbolls mage.

Igår kom dagen som jag sett fram emot väldigt länge. Skulle gissa på att jag längtat efter denna dag i stort sett sedan mitten av 90 talet. Back Street Boys spelade i Malmö tillsammans med NKOTB och självklart va vi där redo att sjunga med till vartenda låt. Min systers kära vän hade fixat loge vilket gjorde kvällen ännu lyxigare samt bekväm. Bekvämlighet är något som står högt upp på min krav lista just nu och därför uppskattades detta väldigt mycket. Man slipper köa för att komma in, komma ut, handla i baren, gå på toa samt man slipper allmän trängsel och kroppskontakt med okända människor.
Konserten va bättre än jag hade förväntat mig och håret reste sig på både mina och min systers armar när dom började spela. Minnena från alla disco på låg och mellanstadiet, våra rum som var tapetserade med planscher på pojkbandet och alla cd skivor som man spelade på högsta volym samtidigt som man sjöng framför en spegel med hårborsten som mikrofon. Herregud vilka minnen som kommer tillbaka till en nu.

Idag ömmar mina fötter av att ha stått upp under hela konserten och min hals känns lite hes efter att ha sjungit med till i stort sett alla låtar som spelades. Men det va helt klart värt det.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Åååh, var du där?! Måste ha varit helt underbart! =)

2012-05-14 @ 19:48:45
Postat av: Camilla

Åååh, var du där?! Måste ha varit helt underbart! =)

2012-05-14 @ 19:49:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0