Jag kan inte förklara varför

Min kropp har dom senaste dagarna tappat all kraft. Jag sover genom nätterna men lyckas ändå somna ett par timmar på dagen. Igår somnade jag på soffan vid lunchtid och vaknade som tur var när Christian ringde vid 14. Blev en snabbdusch och sen halvsprang jag till tåget för att komma i tid till jobb. Hade som tur var bara ett tre timmars pass men det kändes som en hel evighet. När huvudet hittat kudden igårkväll kändes det som jag skulle somna på studs, istället öppnade sig tårkanalerna och utan att kunna kontrollera det bara forsade tårarna ner längst mina kinder. Stackars Christian vaknade självklart och låg vaken med mig till klockan va nästa 02:00 innan vi båda somnade av total utmattning. Han frågar mig konstant varför jag är ledsen och blir irriterad/orolig när jag inte kommer med ett svar, men jag vet inte vad jag ska svara när jag inte ens själv kan förstå varför.
Även om jag på många sätt tycker det är helt underbart att vänta barn så längtar jag tills jag blir mig själv igen nästan lika mycket som jag längtar efter vår dotter.
8 veckor kvar och magen växer så det knakar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0