41 dagar

Förra veckan fick vi en del gjort. Spenderade en hel dag på Ikea med svärföräldrarna där vi fick handlat det mesta vi behöver till lillflickan. Hon fick både säng med alla tillbehör som madrass, bäddmadrass, kudde, täcke och lakan, skötbord, gosedjur, badbalja och baby moniter. Christian var flitig nog att skruva ihop allting samma kväll och allt står på sin plats i väntan på att bli använt. Jag ska fixa några söta korgar att ha småsaker i under skötbordet för att få det lite organiserat men har inte hittat några som passar än.

Har även hunnit besöka Ullared en gång till. Denna gången åkte jag med Jenny och jag fick med mig ett antal påsar hem. Än en gång va mesta dels till lillflickan men det va definitivt saker som behövdes. Det blev filtar, nappar, flaskor, flaskborste, våtservetter, tops, amningskupor och en massa annat. Såklart köpte jag lite till hemmet och ett par saker till Christian.
Till vår förvåning va där nästan inget folk i varuhuset vilket var otroligt skönt. Ingen trängsel och inga köer till kassorna.

Nu är det bara att tvätta allt nytt och hitta någonstans att förvara det. Vill ju gärna vara helt klara innan hon kommer till världen.
41 dagar kvar


Kommentarer
Postat av: Helena

Jagköpte korgar på Åhléns!

2012-06-11 @ 09:26:51
URL: http://halajna.blogg.se/
Postat av: Helena

Jagköpte korgar på Åhléns!

2012-06-11 @ 09:27:27
URL: http://halajna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0