2100g

Läkarbesöket i fredags slutade med att jag blev sjukskriven. Läkaren var snäll nog att sjukskriva mig från och med söndag då jag förklarade att jag hade en jobbtid lördag morgon som jag inte ville missa.
Så från och med nu och ett antal månader, 13 för att vara exakt, kommer jag att gå hemma. Skönt på många sätt men samtidigt är jag lite orolig att jag kommer bli rastlös och uttråkad nu dom närmsta veckorna. Meningen är att jag ska vila för att undvika förtidig förlossning men jag känner mig själv, och två timmar på soffan sen kliar det i mina fingrar. Måste hela tiden tänka på att det är för lillflickans skull och då är det helt klart värt att känna sig rastlös.

Igår var jag på ultraljud och lillflickan väger nu 2100g och allt såg utmärkt ut. Hon beräknas väga 3500g när hon kommer till världen och visade sig vara en riktig akrobat. Hennes ena fot vilade mot pannan och hon vände och vred på sig oerhört mycket vilket resulterade i att vi tyvärr inte fick någon bra bild på henne. Gör egentligen inte så mycket för om 47 dagar är hon beräknad att komma till världen och då får vi titta på henne varje dag, varje minut, varje sekund... Åhh vad jag längtar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0