Nattligt projekt

Spenderade ett antal timmar med att städa här hemma igår. Vi va till och med så seriösa att vi dammsög väggar och tak, definitivt ett projekt med tanke på att det är 3,60 till tak här. Christian hängde även upp lillflickans hyllor så nu ska jag fylla dom med fina ramar och dylikt.
Åkte till mina föräldrar och åt en super god middag samt bankade mattor som förr i tiden.

När vi kom hem igen var kvällen tyvärr inte lika rolig. Jag hade en smärta i högra sidan av magen som gjorde att jag varken kunde stå eller ligga. Har hänt ett antal kvällar i rad men igår va det som värst. Christian övertalade mig till sist att ringa 1177 vilket jag gjorde. Fick inget bra svar utan istället bad dom mig ringa KK. Det samtalet var ett projekt i sig.
Tryck 1 för akuta förlossningsfrågor.
Tryck 2 för akuta frågor om du är gravid fram till vecka 23.
Tryck 3 för akuta frågor om du är gravid från vecka 23.
Jag tryckte 3 och genast kom jag till en telefonsvarare som sa: Vi har för tillfället mycket att göra, var vänlig ring tillbaka senare.
Detta gjorde jag 7 gånger innan jag fick prata med en barnmorska. Förklarade mina symptom än en gång och hennes svar var att ta en Alvedon och sen försöka sova. Blev det inte bli bättre skulle jag ringa igen.
Okej, för det första så var det inte det lättaste att komma fram till dom när man ringer men visst jag ringer gärna igen! Och för det andra så var tydligen inte tre dagar med samma smärta något att oroa sig för men varade det längre än så skulle jag ringa igen för att få komma in så dom kunde kolla upp vad det kunde va.
Jag tog ett par panodil och satt sen i sängen och kved tills jag somnade. Idag har smärtan kommit och gått lite som den vill men jag kämpar mig igenom det då jag ska till min barnmorska imorgon och kan prata med henne istället.
35 dagar kvar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0