Midsommar

Efter dom trevliga beskeden i Tisdags fortsatte veckan i samma spår. Jag va på min sista kontroll hos barnmorskan och lillflickans hjärta slår så fint så, hon ligger som hon ska och även mina alla värden var på topp. Magen hade inte växt någonting alls men jag hade trots det lyckats lägga på mig ytterligare 2kg. Hur går det ihop?
Efter bm hann jag med ett snabbesök på Willys innan jag åkte hem och fick besök av fina Emelie. Eftermiddagen avslutades med ett möte på familjerättsbyrån där vi fick skriva på faderskaps papper samt vårdnads papper. Skönt att även det är avklarat och kan strykas från vår kilometer långa "to do" lista.
Har också hunnit med att prata med försäkringskassan ett tio tal gånger denna veckan angående min sjukpenning och äntligen blev papperna ifyllda rätt och registrerade. Jag fick dessutom positiva besked även därifrån vad det gäller min inkomst och jag känner än en gång en enorm lättnad.
 
I Torsdags släppte jag allt vad som heter viktiga samtal och måsten. Åkte till min syster redan 07:30 där jag passade hennes underbara barn ett par timmar. När deras pappa kom hem igen blev det frukost med nybakta bullar och kaffe sen spenderade vi hela dagen i deras trädgård där barnen badade och jag fick världens bonnabränna, sjukt snyggt.
Självklart kunde jag inte sola bort min fantastiska bränna igår då det va midsommar och som svensk mindsommar varje år, så öste regnet ner.
Trots regnet hade vi en otroligt trevlig midsommar med sex vänner ute på landet. Maten serverades i uterummet men så fort det klarnade upp flyttade vi ut till terassen. Där satt vi hela natten med en värmelampa, filtar och smått och gott att äta.
 
Vad resten av helgen har att bjuda på återstå att se.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0