Äntligen

Ännu en helg har gått och även om jag är ledig hela veckorna så är det något speciellt med helg. I lördags var jag, Christian och min vän Linn nere och åt middag på krogen här i vår lilla by. Vädret va fint så vi satt ute och tittade på när ett tiotal dansare bjöd på linedans vilket var väldigt underhållande. kvällen fortsatte sedan här hemma på vår uteplats och då kom även våra grannar och gjorde oss sällskap. Jag tror inte mitt huvud landade på kudden förren närmare 03,00 så i söndags var vi lagom trötta.
Tog mig trots tröttheten ut till min syster där jag hängde halva eftermiddagen innan vi begav oss till Ikea för lite shopping. Egentligen va det hon som skulle handla men även jag lyckades fylla en blå Ikea påse med lite olika saker.
 
Idag har jag fått inte bara ett utan två roliga besked. Först imorse ringde det på dörren och yr som jag är stod jag och tryckte på knappen till porten ett bra tag innan jag fattade att det va dörrklockan som ringde. Tur att brevbäraren va tålmodig och stod kvar så länge som han gjorde. Han fick min underskrift och jag fick ett kuvert som jag väntat på i snart 2år! Kändes spännande att öppna trots att jag visste vad det innehöll. Nu känns det som allt det gamla ligger bakom mig och även om jag gått vidare för länge sedan va detta den sista pusselbiten som trillade på plats.
Det andra beskedet kom på telefon. Vi har äntligen fått ett exakt datum på när lillflickan kommer till världen. Visst allt kan hända och hon kan komma tidigare än så men just nu räknar vi med datumet läkaren gett oss.
 
Längtan blev nyss starkare än jag trodde var möjligt..
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0