12 Dagar

Efter förra veckan som var så lyckad samt en super helg kan man väl inte förvänta sig något annat än att denna veckan skulle gå precis tvärtemot.
Måndag började bra då jag hade besök av Malin och vi spenderade eftermiddagen på vår uteplats där vi snackade om allt mellan himmel och jord samt njöt av iskaffe och vaniljhjärtan. När Christian kom hem åkte vi till Staffanstorp och åt middag men det dröjde inte länge innan jag fick så ont i både mage och rygg att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Väl hemma vandrade jag runt i lägenheten ett bra tag innan jag ringde KK. Vi hade tagit tiden på sammandragningarna och det va ganska långt emellan så dom tyckte jag skulle ta två panodil och försöka sova. Stackars Christian fick fara ut i världens ösregn klockan 23 för att handla panodil för det hade vi självklart inte hemma.
Han hann inte mer än in genom dörren blöt som en hund innan jag ringde KK igen då sammandragningarna kom tätare och tätare. Denna gången blev vi tillsagda att komma in så det va bara att slänga väskorna i bilen och bege oss ut i ovädret, igen.
 
Kom till KK vid midnatt och fick ett rum direkt där dom kollade mitt blodtryck, som va lite för högt, samt kopplade nån maskin till magen för att mäta lillflickans hjärta och mina sammandragningar. Efter ett par timmar fick vi beskedet att vi skulle stanna över natten. Jag fick en spruta i benet för att få värkarna att avta, vilket hjälpte, men sprutor och jag går inte riktigt ihop och tårarna rann längst med kinderna. Inte nog med det skulle dom kolla om jag öppnat mig något och än en gång rann tårarna längst med mina kinder. En cm öppet så det va ingen fara och vid 04 togs maskinen bort från magen och vi kunde försöka sova en stund. Åkte hem klockan 09 efter ännu en kontroll med maskinen och väl hemma somnade jag på soffan medan Christian slängde sig i duschen och körde till jobb.
 
Min snälla mamma kom och underhöll mig efter jag sovit en stund och stannade tills Christian kom hem. Denna gången planerade vi middag hemma och en lugn kväll på soffan men vi hann inte ens börja med maten innan allt satte igång igen. Denna gången trodde vi dessutom att vattnet gått. Maten slängde vi snabbt in i kylen, väskorna i bilen och sen begav vi oss till KK.
Samma undersökningar som i måndags men som tur var blev vi hemskickade efter bara några timmar då allt såg bra ut och vattnet inte alls gått. Somnade gott i vår egen säng och nu håller vi tummarna för att lillflickan lugnar sig och stannar i magen ett tag till.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0