Livet i punktform

Tiden har sprungit iväg och min skrivarlust har legat i botten ett tag.

Mycket händer i ens liv som man inte kan förutse eller styra över. Man blir sviken av dom man trodde stod en nära, rykten blommar snabbare än något annat och falskhet borde vara vissas förnamn.
Att ta sig upp igen och kämpa vidare tar energi, all energi.

Kortfattat är detta vad som hänt i mitt liv sedan sist.

* Jobbat hela helgen och förlängt mitt kontrakt till mars. Fick dessutom ytterligare en dag i veckan på schemat.

* Firat min kära sambo som blivit ett år äldre.

* Varit på julfest med jobb där vi dansade till Arvingarna och åt julbord. Jag och Christian kände oss redo för kudden redan 19:47 men insåg att det va för tidigt och stannade tills bussen körde oss hem klockan 01. Väldigt sent i vår värld.

* Vaccinerat lillfisen som tyvärr fick hög feber, hon mår fortfarande inte helt bra trots att det va 5 dagar sedan.

* Köpt min första julklapp.

* Frusit och svurit över att det är typ -100 grader och massa snö ute.

* Köpt vår första gemensamma julgran. Christian ville bara ha en färg i julgranen, inte för att jag vill att den ska se ut som en regnbåge direkt men EN färg? Kom igen, vem har en julgran med bara en färg? Självklart vann jag den striden och vår gran är nu dekorerad i TVÅ färger.

Nu är jag redo att burra in mig i mitt duntäcke och bege mig in i drömmarnas värld.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0