Tigertårar

När nyheten om att vi väntade barn kom ut till familj och vänner köpte min söta svägerska havandeskapsolja till mig. Den innehåller någon slags mandel som gör att den luktar ganska så skarpt men jag har varit flitig och smort min växande mage minst en gång om dagen för att undvika att få bristningar.
Igår när huvudet vilade på kudden kändes det som någon drog och slet i magen. Tänkte att det förmodligen va lillflickan som inte va på humör att ligga still och sova nu när jag äntligen skulle bege mig in i drömmarnas värld.
Vaknade i morse och såg att inte har jag bara fått en utan TVÅ bristningar på magen! Smorde som bara den men det är nog försent nu.
Hur många gånger än Christian sa till mig att jag är världens vackraste och att märkena är jätte små så rann tårarna längst mina kinder.
Jag vet självklart att detta är super vanligt och inget att gråta över men känslig som jag är och sen en massa hormoner på det kan jag inte annat än att känna mig ledsen. Det går väl över det också och jag kommer nog inse när hon väl är här hos oss så kommer några få bristningar vara värt det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0