Skapa minnen

Då satt man här igen, med en ny blogg och tusentals tankar som vill och borde skrivas ner men ett tomt inlägg. Vissa dagar känns det som orden flödar, andra som att formulera sig är lika svårt som att bestiga Mount Everest!
...Idag är definitivt en Mount Everest dag....

Tanken är väl att skriva lite vardagligt vad som händer, ungefär så som halva Sveriges befolkning gör. Att skapa minnen för en senare tid. Att kunna ta fram det man skrivit och minnas bra och dåliga stunder.
Förr använde man sig av en dagbok med ett litet lås på framsidan som var det mest heliga man ägde. Absolut ingen fick läsa det man skrev och man gömde både nyckeln och dagboken någonstans i sitt rum.
Nu är det en tävling om vem som har flest läsare och ligger på första sidan av blogg.se, inte direkt det jag strävar efter.

Jag skriver för att minnas, jag skriver för mig själv och jag skriver för min dotter som ligger och myser inne i min mage.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Bra skrivet, mysigt det sista du skrev på sidan. Lycka till, jag kommer att följa din blogg såklart. Kram mamma

2012-04-13 @ 17:49:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0